Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Λίγα λόγια για την Αρχιεπισκοπή των Τιράνων και τους αιρετούς της Βορείου Ηπείρου.

του Σπύρου Σουλιώτη.
Όλοι γνωρίζουμε και θυμόμαστε τους αγώνες που δώσαμε για να επανέλθει στο θρόνο της η ορθόδοξη αρχιεπισκοπή στα Τίρανα. Οι εθνικιστές του αλβανικού κράτους από τη μια μεριά, οι τσάμηδες και οι κατσαπλιάδες Αλβανοί από την άλλη μας έκαναν τη ζωή δύσκολη.
Όμως στο τέλος τα καταφέραμε. Χαλάλι οι θυσίες και οι αγώνες που δώσαμε. Τα πρώτα χρόνια του εκδημοκρατισμού της Αλβανίας ο ενθουσιασμός η ενότητα και η αλληλεγγύη ήταν απερίγραπτα. Μέσα από αυτόν τον ενθουσιασμό και την ανάγκη της ύπαρξης και επιβίωσης του ελληνισμού στην Αλβανία ιδρύσαμε και την οργάνωση της Ομόνοιας. Πάλι οι εθνικιστές του αλβανικού κράτους λυσσάξανε και έκαναν ότι είναι δυνατόν για να μας βγάλουν εκτός νόμου και τα κατάφεραν. Εμείς πάλι ξεσηκωθήκαμε, δώσαμε αγώνες σκληρούς με τις αδίστακτες αλητοσυμμορίες των αλβανών και πάλι ενωμένοι βρήκαμε τη χρυσή τομή και ιδρύσαμε το κόμμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων το λεγόμενο ΚΕΑΔ. Στις πρώτες ελεύθερες δημοκρατικές εκλογές φτάσαμε την απίστευτη συσπείρωση του 90% με 95% και βγάλαμε 5 βουλευτές. Φόβος και τρόμος έγινε το ΚΕΑΔ για τα αλβανικά κόμματα. Μόνο τότε αναγκάστηκαν να μας υπολογίζουν. Όλα τα κόμματα τα αλβανικά μας είχαν ανάγκη και ζητούσαν συνεργασία .Αυτά και πολλά άλλα τα κατορθώσαμε μόνοι μας ενωμένοι και αποφασισμένοι. Χωρίς την ύπαρξη της αρχιεπισκοπής και τη βοήθεια των ελληνικών κυβερνήσεων. Όλοι μας πιστέψαμε πως πλησιάζει η ώρα της λύτρωσης για τη Βόρειο Ήπειρο. Με την εγκατάσταση της αρχιεπισκοπής στα Τίρανα και τη βοήθεια των ελληνικών κυβερνήσεων πλέαμε σε πελάγη ευτυχίας. Όμως για μια ακόμη φορά διαψευστήκαμε παταγωδώς. Εκεί που νομίσαμε ότι είμαστε πιο ισχυροί πιο δυνατοί εκεί που κάναμε όνειρα και σχεδιάζαμε τα εγκώμια του μέλλοντος ξαφνικά ξεκίνησε ο διχασμός στους Βορειοηπειρώτες ,το μίσος και οι αντιπάθειες. Ποιος να είναι ο πρόεδρος ,ποιος να πλουτίσει περισσότερο, όλη τους τη διαφθορά στον εύκολο και παράνομο πλούτο και στην πλουσιοπάροχη ζωή. Σήμερα βρίσκονται με αδικαιολόγητες περιούσιες με σπίτια στα Τίρανα και Αθήνα , με εξοχικά στα χωριά τους με πολυτελής αυτοκίνητα και ισχυρές επιχειρήσεις. Εμείς που δουλεύουμε μέρα και νύχτα οι πιο πολλοί δεν μπόρεσαν να κτίσουν έστω και από ένα σπίτι. Όλοι μας είμαστε μάρτυρες τα πρώτα χρόνια για τις τεράστιες βοήθειες από Ελλάδα ,Κύπρο και όλο τον κόσμο στην Κακκαβιά γινόταν χαμός, χιλιόμετρα οι ουρές τον φορτηγών αυτοκινήτων για τη Βόρειο Ήπειρο. Από περίεργα ρωτούσα τους γονείς, συγγενείς και χωριανούς μου , τι πήραν από αυτές τις βοήθειες; Οι απαντήσεις ήταν τίποτα ,τίποτα, τίποτα. Υπεύθυνοι για τη διανομή αυτής της βοήθειας ήταν η αρχιεπισκοπή και η Ομόνοια. Μεγάλο φαγοπότι είχε στηθεί τότε με τις βίζες , με τους εκβιασμούς που αν δεν μας ψηφίσετε θα σας κόψουμε τη σύνταξη, δεν σας βγάζουμε βίζες. Κανείς δεν ασχολήθηκε ποτέ με το ιδιοκτησιακό, την υγεία , την παιδεία, κάνουν πάρτι οι Αλβανοί με τις ιδιοκτησίες μας, με τα χωράφια μας, τα σπίτια μας .Σε όλα τα καθαρά ελληνικά χωριά όπου δεν μπόρεσε ούτε το δικτατορικό καθεστώς του Χότζα να αλλοιώσει με αλλοεθνείς τον πληθυσμό, έρχονται σήμερα οι κύριοι αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες αυτού του βασανισμένου λαού με νόμιμες ληξιαρχικές πράξεις, δεκάδες οικογένειες Αλβανών να λέγονται μόνιμοι κάτοικοι σε όλα τα χωριά μας που ήταν αυτόχθονα συμπαγείς Έλληνες. Όποιος ταξίδεψε μέχρι τα Τίρανα σε όλες τις αλβανοκρατούμενες περιοχές βλέπει τεράστιες εκκλησίες χτισμένες με πολύ μεγάλη ευκολία από την αρχιεπισκοπή. Στα δικά μας τα χωριά όπου και αν κτίσθηκαν εκκλησίες χρειάστηκε πολύ κόπος και αγώνας από εμάς. Στο χωριό μου την Πλάκα για πολλά χρόνια δεν μας δίναμε την άδεια για να κτίσουμε εκκλησία. Σήμερα αποφασίσαμε από μόνοι μας και ξεκίνησαν οι εργασίες για την εκκλησία. Θα δούμε πόσο θα μας στηρίξουν και πόσο θα μας βοηθήσουν οικονομικά. Γιατί στους Αλβανούς χτίζουν με τόση ευκολία και στα χωριά μας δεν γίνετε αυτό; Στο Δυρράχιο υπάρχει μια σχολή που προετοιμάζει παπάδες. Μπορεί να μας εξηγήσει κάποιος πόσους παπάδες έχει βγάλει αυτή η σχολή και που πάνε; Εμείς όταν χρειαζόμαστε παπά στα χωριά μας πρέπει να βάλουμε μέσο να βρούμε, είτε να μας βάλει στην ουρά να περιμένουμε, για μια κηδεία, για μνημόσυνο, βαφτίσια και άλλα... Ο κάθε παπάς είναι υπεύθυνος σε 10 και 15 χωριά να εξυπηρετεί .Αγανακτώ και με πιάνει το παράπονο όταν πηγαίνω το 15 - Αύγουστο να ανάψω ένα κεράκι στην παναγία της Σωρονιάς. Είναι το μεγαλύτερο πανηγύρι που γίνετε σε όλη τη Βόρειο Ήπειρο, κατασπαράζονται χιλιάδες αυτοκίνητα, μετατρέπονται σε τανκς για να φτάσουν στην παναγία. Η διαδρομή δεν είναι πάνω από 2 χιλιόμετρα. Και σαν να μην έφτανε αυτό εκεί που φτάνουν είναι καταδικασμένοι να κάθονται κάτω από το λιοπύρι των 40 βαθμών και να απολαμβάνουν τι διασκέδαση τους. Δεν μπορεί κανείς να φυτέψει 10 -20 δέντρα να κρύβουν το κεφάλι τους από τη ζέστη; Πολλές φορές έχει επισκεφτεί αυτό το πανηγύρι και ο αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος . Ποιοι παίζουν με τη νοημοσύνη μας; Ποιοι εκμεταλλεύονται της ορθόδοξη πίστη μας; Που στο διάολο πάνε όλα αυτά τα λεφτά που συγκεντρώνονται σε αυτό το πανηγύρι; Μπορεί κανείς να γράψει μέρες ολόκληρες τέτοιου είδους προβλήματα. Μπορεί κάποιος να μας απαντήσει; Με αυτά που αναφέρω στο γραπτό μου δεν προσπαθώ να αμφισβητήσω την εντιμότητα και τις ικανότητες του κ. Αναστάσιου, δεν προσπαθώ να αμφισβητήσω της φιλοσοφικές ιδέες και την παγκόσμια φήμη που έχει καταφέρει .Δεν έχω τίποτα μαζί του και του εύχομαι υγεία και μακροζωία. Όμως βλέποντας τα πράγματα ρεαλιστικά από τη σκοπιά του απλού Βορειοηπειρώτης που πονάει αυτόν τον τόπο, που διψάει για πρόοδο και ενθαρρυντικές εξελίξεις γι΄αυτόν τον βασανισμένο και μαρτυρικό λαό. Από μόνα τους αμφισβητούνται τα πάντα. Είναι απαράδεκτο πλέον να διαχειρίζονται τις τύχες αυτού του τόπου ηγέτες που δοκιμάστηκαν, προσπάθησαν όπως λένε και μόνοι τους, τα έδωσαν όλα όσα είχαν να δώσουν, όμως τα αποτελέσματα μας λένε ότι δεν τα κατάφεραν. Εμείς ο λαός τους εμπιστευτήκαμε , τους ψηφίσαμε , τους στηρίξαμε για πολλαπλές φορές. Αυτοί τι έκαναν ;Πότε θα καταλάβουν ότι δεν πάει άλλο; Τι περιμένουν; Εγώ δεν είμαι κουτσομπόλης ούτε διασπαστής της ενότητας, δεν είμαι εγωιστής ούτε αυτός που τα ξέρει όλα. Δεν είχα ποτέ διεκδικήσεις ούτε κι έχω για θρόνους και ηγετικά πρόσωπα. Είμαι ένας απλός στρατιώτης βορειοηπειρώτης, μεροκαματιάρης αγρότης στο Αίγιο. Μου ραγίζει η καρδία όταν ενημερώνομαι για τα καραγκιοζιλίκια του τόπου που. Για εμένα η ενημέρωση και οι σχέσεις μου με την πατρίδα μου είναι καθημερινές και με βασανίζουν. Δε μπορώ και δεν πρέπει να ξεχάσω την εντολή των γονέων και των προγόνων μας ,βουίζουν τα αυτιά μου πριν φύγουν από αυτή τη ζωή μου είπαν: παιδί μου όπου και αν βρεθείς σε όλη σου τη ζωή ποτέ μην ξεχάσεις το ζήτημα της Βόρειου Ηπείρου, ποτέ μη σταματήσεις των αγώνα για δικαίωση και λύτρωση. Εάν εσύ δεν τα καταφέρεις αυτή την εντολή να την αφήσεις στα παιδιά σου στους νέους…. Μπορεί κάποιους να τους έχω δυσαρεστήσει με αυτό το γραπτό και να με κατηγορήσουν πως τόλμησα να υψώσω τη φωνή μου κατά της αρχιεπισκοπής και των ηγετών μας.. Μπορεί κάποιοι να με κατηγορήσουν για κομουνιστικές και αριστερές ιδέες …Εγώ δεν είμαι από αυτούς που κρύβουν το παρελθόν τους. Ναι υπηρέτησα για πολλά χρόνια το κομουνιστικό καθεστώς του Χότζα. Αυτό όμως δεν μπορεί να μου στερήσει ούτε τη μετάνοια του παρελθόντος μου ούτε και την τόλμη να λέω τα πράγματα με το όνομα τους. Όποιος προσπαθήσει να με φιμώσει δεν θα μπορέσει να τα καταφέρει. Εγώ αυτός ήμουν , αυτός είμαι και αυτός θα είμαι και στην υπόλοιπη ζωή μου. Έχω δώσει δείγματα ήθους και ύφους στη ζωή μου. Πρέπει όλοι μας να αναθεωρήσουμε τη στάση μας να βρούμε τρόπους εξόδου από αυτή τη μιζέρια και η μόνη λύση είναι να ενωθούμε όλοι μαζί. Στον ουρανό πλανάται ένα ερώτημα. Τι θα γίνει με μας και τη Βόρειο Ήπειρο ; Ποιοι και γιατί φρενάρουν την πρόοδο και το μέλλον αυτού του τόπου; Γι΄αυτά και αυτά πρέπει όλοι μας να αναλάβουμε τις ευθύνες, όλοι μαζί να βγάλουμε τα κάστανα από τη φωτιά. Μπροστά η νεολαία και πίσω εμείς χωρίς παλικαριές και λεονταρισμούς, χωρίς γκρίνιες και διχόνοιες με πολιτισμένο διάλογο και υψηλού επιπέδου δημοκρατικά, με λίγα λόγια και πειστικά. Έτσι και μόνον έτσι θα βγούμε από το τούνελ. Νέοι και νέες ενωθείτε αφήστε πίσω τα ιδεολογικά σας πιστεύω, οργανώστε μια εθνική στρατηγική όλοι μαζί για τη Βόρειο Ήπειρο. Έχετε τη δύναμη σας ανήκει το μέλλον πιο λαμπρό…

ΣΠΥΡΟΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
ΑΙΓΙΟ 16-3-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου